Departamento de Inglés

Departamento de Inglés 2018

Nuestro objetivo es desarrollar competencias en los alumnos para comunicarse en el segundo idioma de una manera efectiva. Entre nuestros proyectos y desafíos están:

Departamento de Inglés 2018

1. Preparar a los alumnos para certificaciones internacionales de la universidad de Cambridge (YLE Movers, KET, PET en los niveles de 5° básico, 8° básico y II Medio). Contamos con el reconocimiento de centro examinador en la ciudad de Iquique de estos exámenes internacionales.

Participamos en competencias regionales como debates, deletreo, oratoria, entre otras. Además participamos en actividades y competencias con otros colegios de la Región.

The English Department has the objective of preparing students to use the language inside and outside the classroom.  It has 2 important projects:

1.       Cambridge Certification: Students are trained to take this exams that are going to open new doors for the students, giving jobs and educational opportunities in the future.

2.       England Study Strip:  The Department organizes an England Study trip where students can use the language in real situations and during an immersion program in English Speaking Countries.

Also we organize contest and activities to promote the language in the school, and we inform and motivate students to apply for scholarships and initiatives to learn outside the classroom.